دانلود فیلم تک‌ تیرانداز آمریکایی

American Sniper

فیلم تک‌ تیرانداز آمریکایی یک فیلم در ژانر زندگی‌ نامه جنگی درام محصول سال ۲۰۱۴ است.

کارگردان فیلم کلینت ایستوود و نویسنده فیلم جیسون هال است.

این فیلم برگرفته از کتاب تک‌ تیرانداز آمریکایی و روایت زندگی تک تیرانداز آمریکایی کریس کایل است.

این اثر در ۶ ژانویه ۲۰۱۵، به‌طور گسترده اکران شد و رکوردهای متعدد فروش ابتدایی در گیشه را شکست.

این فیلم با پشت سرگذاشتن نجات سرباز رایان نام خود را به عنوان پرفروش‌ ترین فیلم جنگی تاریخ سینما (بدون درنظرگرفتن تورم) ثبت کرد.

فیلم تک‌ تیرانداز آمریکایی در جوایز اسکار 87 ام برای شش بخش بهترین فیلم، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه شد که تنها موفق به دریافت جایزه بهترین تدوین صدا گردید.

فیلم تک تیرانداز آمریکایی بر اساس خاطرات کریس کایل، عضو واحدهای کماندویی نیروی دریایی آمریکا معروف به سیل ساخته شده‌است.

 

خلاصه داستان

داستان فیلم در مورد کایل، تک تیر انداز ماهر آمریکایی است، او ۱۶۰ قتل را به نام خود ثبت کرده است (این یعنی آماری بیش از هر تک تیرانداز آمریکایی دیگر).

فیلم با سکانس قدرتمندی در خیابان‌های شهر کوچکی در نزدیکی ناصریه عراق در مارس ۲۰۰۳ در طول اولین حمله آمریکا به عراق شروع می‌شود.

کایل روی بام ساختمانی مشرف به خیابانی متروک موضع گرفته است.

با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی از یک جهت، زنی به همراه پسرش در صحنه ظاهر می‌شوند.

کایل که زن را در تیررس دارد متوجه می‌شود که او چیزی شبیه به نارنجک را به پسرک می‌دهد. کایل باید تصمیم بگیرد: شلیک کند و ریسک کشتن کودک بی‌گناهی را به جان بخرد

(فرماندهاش به او هشدار می‌دهد: «اگر اشتباه کنی به لیونوورث تبعیدت خواهند کرد») یا شلیک نکند و ریسک فاجعه را به جان بخرد …

نقد فیلم

فیلم تک تیرانداز آمریکایی در قالب تریلر عرضه شده، اما از چنان فحوای دراماتیک قدرتمندی برخوردار است که به خوبی شخصیت‌ها را تغذیه می‌کند. و مثل همیشه حضور افراد بسیار شناخته شده در یک فیلم منجر به تنش و تعلیق بیشتری می‌شود چون به سرنوشت افرادی که در رویدادها نقش دارند علاقمند هستیم.

این صحنه به سان بسیاری از صحنه های دیگر فیلم در مقایسه با همتای واقعی‌ اش دچار قلب شده است تا هیجان‌ انگیزتر شود. در نسخه واقعی این ماجرا که در بیوگرافی خود کایل نوشته شده خبری از کودک نیست و فقط پای یک زن در میان است. «تک تیرانداز آمریکایی» در چندین نمونه بازی خطرناکی با حقایق می‌کند تا فیلم را برای بیننده متقاعد کننده تر کند. برای کایل دشمنی به نام مصطفی (با بازی سامی شیخ) تراشیده می‌شود.

«تک تیرانداز آمریکایی» برایمان موعظه سیاسی نمی‌کند. گرچه کتاب کایل پر است از صحنه های میهن پرستی، که برخی از آن‌ها به تصویر تبدیل شده‌اند، اما هرگز احساس نمی‌کنیم که با یک پروپاگاندای بیش از ناسیونالیستی طرف شده ایم. همچنین در فیلم خبری از نمایش احساسات ضد آمریکایی نیست. فیلم کاری به درستی و غلطی جنگ ندارد و در عوض روی تلاش این مردان در سنگرها تمرکز می‌کند. این فیلم درباره زندگی، مشکلات و اهریمن‌هایی است که باید در زمان جنگ و بعد از برگشتن به خانه شکست دهند.

اطلاعات فیلم

  •  کارگردان : کلینت ایستوود
  • تهیه‌کننده : کلینت ایستوود, رابرت لورنتس, اندرو لازار, بردلی کوپر, پیتر مورگان
  • نویسنده : جیسون هال
  • بر پایه : تک‌تیرانداز آمریکایی اثر کریس کایل و اسکات مک‌ایون و جیم دفلایس
  • توزیع‌کننده : وارنر برادرز
  • تاریخ انتشار : ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴ (بنیاد فیلم آمریکا)
  • مدت : ۱۳۲ دقیقه
  • کشور : ایالات متحده
  • زبان : انگلیسی
  • بودجه ساخت : $۵۸٫۸ میلیون دلار
  • فروش گیشه : $۵۴۷٫۴ میلیون دلار

تماشا تریلر فیلم

 

تماشا آنلاین فیلم با دوبله فارسی

 

 

لینک دانلود

منبع ویکیپدیا آپارات مای دیبا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.