نکات جالب از زندگی مهستی که از آن‌ها بی‌خبرید!

مهستی خواننده خوش صدایی است که امکان ندارد ایرانی باشید و حداقل یک بار به ترانه‌های وی گوش جان نسپرده باشید. تقریبا همه‌ی ما با آثار این هنرمند نامی خاطره داریم. متاسفانه ایشان را خیلی زود و در زمانی که سن زیادی نداشتن از دست دادیم. حالا شاید برایتان جالب باشد که با چند نکته از زندگی این هنرمند آشنا شوید.

صدای بی نظیر مهستی در گستره صوتی متزوسوپرانو قرار می‌گرفت. به این معنی که از سوپرانو بم تر و از کنترآلتو زیرتر بوده است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که چون مهستی خواهر کوچکتر هایده بود به همین خاطر موسیقی را دیرتر شروع کرد اما جالب است بدانید که مهستی حدود 3 یا 4 سال یادگیری خوانندگی، اصول موسیقی و اجرا را زودتر شروع کرده بود.

مادر مهستی یعنی زینب بلغاری از مهاجرینی بود که از بلغارستان به ایران مهاجرت کرده بودند. او در مولودی‌ها و مراسم‌های مذهبی سرودهایی را اجرا می‌کرد و مهستی هم از این طریق با خوانندگی آشنا شد.

مهستی شروع فعالیت هنری خود را در 19 سالگی آغاز کرد. اولین ترانه او آن که دلم را برده خدایا نام داشت که در برنامه گل‌ها منتشر شده بود.

او در ابتدا با کوروس ناظمیان ازدواج کرده بود اما بعد از مدتی همسرش عاشق یک خواننده دیگر به نام فیروزه ‎شده و از مهستی جدا می‎شود. حاصل این ازدواج دختری به نام سحر بود.

بعد از این ازدواج، مهستی با مرد دیگری به نام بهرام سنندجی ازدواج می‌کند که این پیوند هم در نهایت به جدایی می‌انجامد.

جالب است بدانید که در سال 2005 یک آکادمی بزرگ در جهان از او به خاطر 40 سال زحماتی که در عرصه موسیقی داشت تقدیر و تشکر کرده و شیر طلایی را به وی اهدا کرد.

بعد از این که هایده در سال 1368 از دنیا رفت، مهستی به مدت یک سال در هیچ جمع و برنامه‌ای حضور پیدا نکرد و بعد از پنج سال یک قطعه به نام تو میای در نظرم را برای خواهرش اجرا کرد.

خوب است بدانید که این هنرمند با شادمهر عقیلی همکاری داشته است. تنظیم آلبوم از خدا خواسته توسط شادمهر انجام شده و خوانندگی آن را مهستی بر عهده داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.