دانلود فیلم الکساندر نوسکی ۱۹۳۸

Alexander Nevsky

فیلم سینمایی الکساندر نوسکی فیلمی در ژانر تاریخی، درام، زندگی‌نامه ای به کارگردانی مشترک سرگئی آیزنشتاین و دمیتری واسیلیف محصول کشور شوروی سابق در سال  ۱۹۳۸ ساخته و منتشر گردیده است.

فیلم‌نامه و نویسندگی این اثر تاریخی بر عهده دو نویسنده به نام های سرگئی آیزنشتاین که کارگردانی این اثر را هم بر عهده داشت و پیوتر پاولنکو بود، تهیه کنندگی این اثر هم بر عهده شرکت فیلم سازی موس‌ فیلم بود و موسیقی متن این فیلم را سرگئی پروکفیف ساخته است.

این فیلم به زبان روسی و در کشور شوروی ساخته شده است و مدت زمان آن ۱۱۱ دقیقه است.

 

داستان

در قرن ۱۳ میلادی و در و شوروی سابق توسط مهاجمان خارجی مورد تهاجم قرار می گیرد. یک تزار روسی، یا شاهزاده، که الکساندر نوسکی نام دارد ، مردم را همراه می سازد تا یک ارتش انفجاری را ایجاد کند تا مجروح شدن توسط شوالیه های تونوتونی انجام شود. این یک داستان واقعی بر اساس نبرد واقعی در یک دریاچه در نزدیکی نووگورود است.

الکساندر نوسکی یک نجیب‌زاده و یکی از قهرمانان مبارزه با سوئدی ها اهل روسیه بود.

این اثر  به سفارش استالین رهبر و سیاست‌ مدار کمونیست شوروی برای نشان دادن میل به وطن پرستی و عرق ملی در مردم کشور شوروی قرار بود ساخته شود.

اما ایزنشتاین کارگردان این فیلم  به جای جامعه عمل پوشاندن به سفارش‌های حزبی با کمک موسیقیدان نابغه‌ای دیگر بنام سرگئی پروکفیف یکی از تجربه‌های نادر و زیبای سینمای جهان را در زمینه تلفیف صدا و تصویر ارائه می‌کند و یکی از بهترین فیلم‌هایش را به یادگار می‌گذارد. فیلم، نشاندهنده این واقعیت است که استاد اگر می‌خواست می‌توانست ورای ایدئولوژی زمانه‌اش حرکت کند.

الکساندر نوسکی
پوستر فیلم

بازیگران فیلم الکساندر نوسکی

آندری آبری کوسوف

نیکولای چرکاسوف

نیکولای اوخلوپکوف

واروارا ماسالیتینوو

الکساندر نوسکی
تصویری از فیلم

تماشای آنلاین فیلم الکساندر نوسکی با دوبله فارسی

 

دانلود فیلم

منبع ویکی پدیا آپارات

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 480(حجم: 711 مگابایت)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.