دانلود فیلم طناب ۱۹۴۸

Rope

از جمله شاهکارهای فیلم سینمایی فلسفی در جهان، می توان به فیلم سینمایی طناب ساخته ی یکی از بزرگترین کارگردانان دنیا یعنی آلفرد هیچکاک نام برد.

فیلمی جنایی، روانی و هیجان انگیز آمریکایی محصول سال ۱۹۴۸  که بر اساس اقتباس‌ های هیوم کرونین و آرتورلائورنتس از رمانی با همین نام، نوشتهٔ پاتریک همیلتون که در سال ۱۹۲۹ در آمریکا منتشر شده‌است، ساخته شده است.

هیچکاک، پدر ژانر راز رازآلود با تماشاگر بازی کرده و او را به یک دنیای شوکه کننده وارد می کند.

این فیلم یکی از فیلم های هوشمندانه است که در یک شات خلق شده است: یک تجربه حقیقی.

این فیلم با بازی جیمز استوارت، جان دال و فارلی گرانگر، اولین فیلم رنگی آلفرد هیچکاک است که بدون توقف دوربین ضبط شده‌است و پس از پایان ضبط، هیچ گونه ویرایشی روی آن صورت نگرفته‌است و از این نظر به عنوان یک رکورد در تاریخ سینمای جهان به ثبت رسیده‌است که پس از قایق نجات، دومین فیلم با تنظیمات محدود توسط آلفرد هیچکاک به‌شمار می‌رود.

در روایتی دیگر گفته می‌شود ایدهٔ اصلی این فیلم برگرفته ازداستان واقعی زندگی و به قتل رسیدن بابی فرانک ۱۴ ساله در سال ۱۹۲۴ توسط ناتان لئوپولد و ریچارد لوب دانشجویان دانشگاه شیکاگو الهام گرفته شده‌است.

دانلود فیلم طناب ۱۹۴۸

 

خلاصه داستان فیلم طناب

دو جوان به نام‏هاى «شا» و «فیلیپ»، با این طرز فکر که «انسان برتر» نیازى به رعایت اصول اخلاقى در جامعه ندارد، یکى از دوستان‏شان، «دیوید کنتلى» را با طنابى خفه میکنند…

این اثر ضد اگزیستانسیالیسم بوده و جیمز استوارت با وحشت متوجه می شود که دو دانشجوی او براساس مفهوم اگزیستانسیالیسم همکلاسی خود را به قتل رسانده اند.

جیمز استوارت در پایان متوجه می شود که براساس این فلسفه دنبال کننده آن و اطرافیان اش رنج می بینند. این فیلم همچنین به فلسفه “ابر انسان” نیچه و باورهای فروید اشاره دارد.

 

بازیگران

جیمز استوارت
جان دال
فارلی گرانگر
جوآن چندلر
کونستانس کولیر
داگلاس دیک
ادیث اوانسون
دیک هوگان
سدریک هاردویک

 

دانلود فیلم

منبع ویکی‌پدیا

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 720 (حجم: 675 مگابایت)

لینک دانلود فیلم با کیفیت1080 (حجم: 1.27 گیگ)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.