دانلود فیلم میان‌ ستاره‌ ای

Interstellar

فیلم میان‌ ستاره‌ ای یا بین‌ ستاره‌ ای یک فیلم حماسی و علمی–تخیلی ساخته کارگزدان کریستوفر نولان است.

ماجرای این فیلم راجع به فضانوردانی است که از طریق کرم‌ چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ی قابل سکونتی پیدا کند.

فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است که به صحت علمی فیلم کمک های شایانی کرده است.

فیلمبرداری پروژه در سه ماه در آلبرتای کانادا، جنوب ایسلند و لس آنجلس انجام شد.

فیلم میان‌ ستاره‌ ای نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت، آن‌ها بیشتر صحت علمی فیلم، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه و بازی متیو مک‌کانهی، ان هتوی و مکنزی فوی را تحسین کرده‌اند.

در جوایز اسکار این فیلم نامزد دریافت ۵ جایزهٔ بود که موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه گردید.

فیلم میان‌ ستاره‌ ای همچنین برنده جایزه های دیگری برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده‌است.

داستان

فیلم میان‌ ستاره‌ ای، در آینده زمین به علت آتشک (باد زدگی) محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری نابود می‌شود.

کوپر (متیو مک‌کانهی) خلبان سابق ناسا که حالا کشاورز شده به همراه پدر زن، پسر جوان و دختر ۱۰ ساله‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند.

مورفی (دختر کوپر) معتقد است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند.

کوپر و مورفی کشف می‌کنند شبح یک هوش ناشناخته است که با ارسال پیام با استفاده از امواج گرانشی مختصات دستگاه اعداد دودویی در گرد و غبار به جا می‌گذارد.

که این مختصات آن‌ها را به تأسیسات مخفی ناسا که توسط پروفسور جان برند (مایکل کین) رهبری می‌شود، راهنمایی می‌کند.

برند فاش می‌کند یک کرم‌چاله که توسط هوش بیگانه ساخته شده احتمالاً آن‌ها را به یک سیاره جدید که امیدی برای زنده ماندن و ادامه نسل بشر است راهنمایی می‌کند.

میلر، ادموندز و مَن نام این سیاره‌هاست که هر کدام نام فضانوردانی است که به سمت آن‌ها رفته‌اند.

برند کوپر را استخدام می‌کند تا یک سفینه فضایی به اسم اِندورنس را رهبری کند تا اطلاعات آن فضانوردان را به دست بیاورد.

عزیمت کوپر مورفی را به شدت ناراحت می‌کند و این دو در شرایط بدی از هم جدا می‌شوند.

در اندورنس کوپر به دختر برند، آملیا (ان هتوی) که زیست‌شناس است، دانشمندان رُمیلی (دیوید گیسی) و دویل (وس بنتلی) و دو ربات به اسم‌های تارس و کیس اضافه می‌شود.

آن‌ها وارد کرم‌چاله می‌شوند و به سمت میلر می‌روند اما پی می‌برند که سیاره آن‌قدر به گارگَنچوا نزدیک است که تجربه شدید اتساع زمان گرانشی ایجاد می‌کند.

آن‌ها بر روی سیاره فرود می‌آیند. معلوم می‌شود سطح آن پوشیده شده از یک اقیانوس کم عمق است و …

 

بازیگران

فضانوردان
  • متیو مک‌کانهی در نقش کوپر
  • ان هتوی در نقش املیا برند
  • دیوید گیسی در نقش رومیلی
  • وس بنتلی در نقش دویل
  • بیل اروین در نقش صدای TARS
  • جاش استوارت در نقش صدای CASE
  • مت دیمون در نقش دکتر من
شخصیت‌های روی زمین
  • جسیکا چستین در نقش مورفی، دختر کوپر
    • مک‌کنزی فوی در نقش مورفی جوان
    • الن برستین در نقش مورفی پیر
  • مایکل کین در نقش پروفسور برند
  • کیسی افلک در نقش تام
    • تیموتی شلمی در نقش تام جوان
  • جان لیسگو در نقش دونالد
  • توفر گریس در نقش گتی
  • دیوید اویلوو در نقش مدیر مدرسه
  • ویلیام دیون در نقش کارمند عالی‌رتبه ناسا

تولید

  • کارگردان : کریستوفر نولان
  • تهیه‌کننده : اما توماس، کریستوفر نولان، لیندا اوبست
  • نویسنده : جاناتان نولان، کریستوفر نولان
  • موسیقی : هانس زیمر
  • توزیع‌کننده : پارامونت پیکچرز (آمریکا شمالی)
  • برادران وارنر (مناطق دیگر)
  • تاریخ‌ انتشار : ۵ نوامبر ۲۰۱۴ (آمریکای شمالی)
  • مدت زمان : ۱۶۹ دقیقه
  • کشور : بریتانیا، ایالات متحده
  • زبان : انگلیسی
  • هزینه فیلم : ۱۶۵ میلیون دلار
  • فروش گیشه : ۶۷۵ میلیون دلار

 

نویسندگی

نویسنده جاناتان نولان توسط کارگردان اسپیلبرگ استخدام شده بود تا فیلمنامه را بنویسد، و به مدت چهار سال روی فیلمنامه کار کرد. او برای یادگیری علوم، درس نظریه نسبیت را در دانشگاه مؤسسه فناوری کالیفرنیا برای نوشتن فیلمنامه خواند. جاناتان گفت که نسبت به پایان برنامه شاتل‌های فضایی و تأمین مالی نشدن مأموریت سفر بشر به مریخ بدبین بوده‌است. نویسنده از فیلم‌های آخرالزمانی مانند وال-ئی و آواتار الهام گرفته‌است. مجله انترتینمنت ویکلی در اظهار نظری گفت: «او داستان خود را در آینده‌ای که ویران شده قرار داده ولی با جامعه‌ای که ناامیدی را قبول نمی‌کند.» کریستوفر نولان بر روی چند فیلمنامه علمی تخیلی دیگر کار کرده بود، اما تصمیم گرفت تا فیلمنامه بین ستاره‌ای را برای کارگردانی انتخاب کند. کریستوفر از همان اول با جاناتان در مورد کاهش منابع روی زمین در آینده‌ای نزدیک، هم‌عقیده بود. محیط فیلم از کاسه گرد و غبار که در جاهایی در آمریکا در زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ اتفاق می‌افتد، الهام گرفته شده‌است.

انتخاب بازیگران

کارگردان نولان گفت که بازی متیو مک‌کانهی را در فیلم ماد دیده و پسندیده، و یک فرصت برای دیدن او توسط یکی از تهیه‌کنندگان فیلم به اسم آرون رایدر، که دوست نولان است به دست آورده است. وقتی که مک‌کانهی برای فیلمبرداری سریال کارآگاه حقیقی در نیواورلئان، لوئیزیانا بوده، وی را در خانه‌اش ملاقات کرد. ان هتوی هم به خانه نولان دعوت شده و در آن‌جا فیلمنامه را خوانده و موافقت خود را اعلام کرده بود. در آوریل ۲۰۱۳ پارامونت اعلام کرد که این دو بازیگر نقش‌های اصلی فیلم هستند.

نولان شخصیت مک‌کانهی در فیلم را یک مرد معمولی توصیف می‌کند که بینندگان به وسیله او داستان را تجربه می‌کنند. جسیکا چستین وقتی که در ایرلند شمالی برای فیلم برداری فیلم خانوم جولی بوده، با وی تماس گرفته شد و فیلمنامه برایش ارسال شد. همچنین مت دیمون هم در اواخر اوت ۲۰۱۳ به فیلم اضافه شد و صحنه‌هایش را در ایسلند فیلمبرداری کرد.

جلوه‌های ویژه

شرکت جلوه‌های بصری دابل نگاتیو که در سال ۲۰۱۰، برای فیلم تلقین با نولان همکاری داشتند، کار ساخت جلوه‌های ویژه این فیلم را بر عهده داشت. سرپرست جلوه‌های ویژه اعلام کرد که جلوه‌ای ویژه فیلم بزرگتر از فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد یا تلقین نیست، اما برای بین ستاره‌ای آن‌ها افکت‌ها را اول ساختند، و سپس پروژکتورهای دیجیتالی می‌توانستند آن‌ها را پشت سر بازیگران به صحنه بیاورند، بنابراین آن‌ها از پرده سبز استفاده نکرده‌اند.

 

https://films.tarikhema.org/images/2019/06/tarikhema_img_5d06414ec92c4_movie.jpg

دقت علمی

کیپ تورن، فیزیکدان نظری، مشاور علمی فیلم بود تا تصاویر کرم‌چاله و نسبیت تا بیشترین حد ممکن دقیق باشد. او گفت: «دربارهٔ تصاویر کرم‌چاله و سیاه‌چاله بحث کردیم و سپس من روی معادلاتی کار کردم که به ما اجازه می‌داد مسیر پرتوهای نور در نزدیکی کرم‌چاله یا سیاه‌چاله را پیش‌بینی کنیم. پس آنچه می‌بینید بر پایه معادلات نسبیت عام اینشتین است.»

برای ساختن سیاه‌چاله کر کلان‌جرم (که بر خلاف سیاه‌چاله غیرچرخان، کارکره دارد)، تورن با پل فرانکلین، سرپرست تیم جلوه‌های ویژه و ۳۰ متخصص جلوه‌های کامپیوتری همکاری کرد. تورن چندین صفحه از معادلات نظری را در اختیار متخصصان قرار داد، که آن‌ها بر پایهٔ آن، برنامهٔ کامپیوتری جدیدی برای خلق تصاویر نوشتند تا شبیه‌سازی همگرایی گرانشی رخ داده بر اثر این پدیده‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد. رندر برخی از تصاویر تا ۱۰۰ ساعت هم طول کشید و حجم کل داده‌ها به ۸۰۰ ترابایت رسید.

نولان ابتدا نگران بود که تصاویر دقیق درست شدهٔ سیاه‌چاله برای مخاطبان از لحاظ بصری قابل درک نباشد و تیم جلوه‌های ویژه مجبور بشوند تغییراتی رو آن اعمال کنند. اما با پایان کار و دیدن اثر نهایی، او تصاویر را بدون حرکت زیاد دوربین قابل درک دید.

تصویر ارائه شده از کرم‌چاله، از نظر علمی صحیح است. به جای نشان دادن تصویری دوبعدی از کره که سه‌بعدی است استفاده شده و بر روی آن تصویری ناهمگون از کهکشان مقصد دیده می‌شود.

https://films.tarikhema.org/images/2019/06/tarikhema_img_5d0641560bfe1_movie.jpg

بازخورد منتقدین

فیلم بین ستاره‌ای عموماً نظرات مثبتی دریافت کرد. راتن تومیتوز با بررسی نظرات ۲۹۴ منتقد، اعلام کرده که ۷۱٪ آن‌ها نظر مثبت دربارهٔ فیلم داشته‌اند و به صورت میانگین نمرهٔ ۷ از ۱۰ به آن داده‌اند. نظر اجماعی منتقدان در این وبسایت این‌گونه درج شده‌است: «بین‌ستاره‌ای از آنچه بینندگان آن از کریستوفر نولان انتظار داشتند، هیجان‌انگیزتر، تفکربرانگیزتر و از نظر تصویری پرجلوه‌تر است. هرچند در بعضی لحظات، جنبه‌های فکری فیلم از حد مجاز فراتر می‌رود.» متاکریتیک بر اساس نظرات ۴۶ منتقد به این فیلم نمرهٔ ۷۴ از ۱۰۰ داده‌است و این نظرات را «عموماً مثبت» توصیف کرده‌است.

اسکات فاندس، سردبیر بخش نقد فیلم ورایتی می‌گوید بین‌ستاره‌ای «از نظر دیداری و مفهومی به همان بی‌باکی فیلم‌های قبلی نولان است» و این فیلم را از فیلم‌های قبلی نولان شخصی‌تر می‌داند. کلودیا پویگ از یواس‌ای تودی جلوه‌های بصری و موضوعات قدرتمند فیلم را ستود و از دیالوگ‌ها و تکه‌های خسته‌کننده در فضا انتقاد کرد. دیوید استراتون در برنامهٔ ات د موویز به این فیلم چهار و نیم ستاره از پنج داد و جاه‌طلبی، جلوه‌های ویژه نمایش فیلم به صورت آی‌مکس ۷۰ میلی‌متر را ستود و از صدای بلند فیلم انتقاد کرد، زیرا به گفتهٔ او برخی از دیالوگ‌ها قابل شنیدن نبودند.

الیور گتل در لس‌آنجلس تایمز نوشت: «منتقدان فیلم در این نکته اجماع دارند که بین ستاره‌ای یک داستان علمی‌تخیلی سرگرم‌کننده، احساسی و تفکربرانگیز است، هرچند در برخی جاها بیش از حد سنگین و احساسی می‌شود.» جیمز دایر در امپایر با دادن پنج ستاره کامل به فیلم، نوشت: «خوش‌فکر، انعطاف‌پذیر و زیبا… این همان پیشتازان فضای استیون هاوکینگ است.»

 

 

تماشا تریلر فیلم فیلم میان‌ ستاره‌ ای

 

تماشا آنلاین فیلم با دوبله فارسی

 

لینک دانلود

منبع ویکی پدیا آپارات سلام دی ال

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 720 (حجم: 1.3 گیگ)

لینک دانلود فیلم با کیفیت1080 (حجم: 2.6 گیگ)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.