دانلود مستند شکوه پاسارگاد

Glory of pasargadae

تمام مواردی که نیاز دارید در مورد عظمت و شاهکار حکومت هخامنشیان ایران و به خصوص امپراطوری کوروش کبیر را بدانید در این مستند به وضوح پیدا است و اشاره کامل به آن شده است پس با دقت و فراق بال به دیدن این مستند زیبا بنشینید.

تقریبا نیمی از مستند اختصاص به تصاویر بازسازی شده از آن دوران دارد و با استفاده از تصویر سازی سه بعدی، منابع و کتاب های مرجع و مطرح سعی شده است فعالیت های چشمگیر آن دوران را بازسازی کند تا لرزه بر اندام انسان بیندازد!

با اینکه از سازه های عظیم خارق العاده آن زمان تنها چند ستون باقی مانده است اما همین مقدار کم هم امیدی برای سازندگان برای ساخت چنین مستند زیبایی بوده است.

با ما در تاریخ ما، همراه باشید :

 

توضیحاتی درباره مستند شکوه پاسارگاد

در شمال غربی استان فارس و در دامنه و دشت های منشعب و وسیع زاگرس جلگه ای ذوزنقه ای شکل در امتداد ۷۰ کیلومتری تخت جمشید قرار دارد که به آن پاسارگاد می‌گویند.

دانلود مستند شکوه پاسارگاد

مکانی مقدس و خارق العاده که از دیرباز به مقبره مادرِ شاه‌سلیمان معروف بوده است.
محوطه باستانی؛ شگرف و به حالتی انتزاعی هم در اینجا و بسان ۵۵۰ پیش از میلاد کوروش پارسی پدربزرگش آستیاکس پادشاه قدرتمند ماد را شکست داد و امپراطوری کوروش کبیر در سر تا سر ایران بزرگ سایه افکند.
دولت با اقتدار هخامنشیان با اتحاد پارسیان و مادهای رسته از ستم،  چنان وسعت و عظمت یافت که تا آن روز بی همتا ماند و آنگاه که کوروش نامدار در نبردی جانکاه با اقوام وحشی و بربر سکاییان و ماساگت در شمال خاوری فلات ایران کشته شد در پاسارگاد به خاک سپرده شد.
در میان تمامی پادشاهان ایران کمتر پادشاهی همچون کوروش نیکنامی و بزرگ نامی به شهرت جهانی رسیده است.

تماشای آنلاین مستند شکوه پاسارگاد

لینک دانلود

منبع آپارات

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 480(حجم: )


ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. حمیدرضا می گوید

    سلام ببخشید اصلا این فیلم رو نمیشه دانلود کرد . مابه دنبال کشف یک حقیقت و تحقیق تاریخی درباره کوروش و قلمرو اون هستیم لطفا ما رو با امکان دسترسی و دانلود این فیلم یاری کنید.

  2. lord می گوید

    سلام فیلم 360p هست.

  3. lord می گوید

    البته فیلم دانلود مستند ابرسازه های باستان 360p هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.