دانلود مستند تاریخی آریوبرزن سردار پارسی

ariobarzan

مقدمه مستند آریوبرزن سردار پارسی با صدای پرویز بهرام

دانلود مستند تاریخی آریوبرزن سردار پارسی

اهورامزدا این سرزمین را از دشمن از خشکسالی از دروغ نگاه دارد به این کشور نیاید از سپاه دشمن از خشکسالی از دروغ

هر گوشه از سنگ تو را با داد نقش زدن این همه بیداد از چه بود تو خود بگوی که از دروغ و تاریکی رهیده ای و در حرکتی بعد، راستی و پاکی را پاسداشته ای.

تو خود بگو که در هر سویی نقشی از گل لوتوس این گل زیبای زندگی را با مهربانی به ما ارزانی داشته ای.

آیا آنگونه که گفته اند در میان همه باده گساری و عربده های مستانه سپاهیان مقدونی با وسوسه های اهریمنی تاییس شهر آشوب به کام شعله های آتش فرو رفته ای یا به دور از همه پندارها و گفته ها در طی روز گاران دستخوش توفان ها باران ها ؛ صاعقه ها و یا زلزله‌ها گشته ای.

اما آشکارا پیداست که بنیاد تو آن چنان استوار بنا شده که توفان‌ها باران ها صاعقه ها و زلزله های صده ها و هزاره ها هیچ کدام یارای پیکار با تو نبوده است به حقیقت نبوده است.

از کنار ستون های بلند و دیوارهای عظیم و هر نقش تو که می گذریم هنوز تپش قلب سنگی روزگاران را میشنویم گویی هنوز شیهه اسبان پارسی و مقدونی را می شنوم که چکاکاک تیغ هایشان به گردون می‌رسد.

مقدمه مستند

بهار سال ۳۳۴ پیش از میلاد مسیح اسکندر، فرزند فیلیپ مقدونی در اوج جوانی با سری پر سودا با ۳۰ هزار پیاده و ۴۵۰۰ سوار از تنگه هلسپوند میگذرد تا به سوی امپراطوری پهناور ایران لشکرکشی کند.

او در این فکر است که افکار و نقشه های شرقی فیلیپ تازه درگذشته را در هجوم به ایران از سر گیرد.

او ظاهرا می آید تا به انتقام آتشی که خشایارشا ۱۴۶ سال پیش از این به معبد آکروپولیس انداخته بود تخت جمشید را به خاکستر نشاند.

اما این تنها بهانه ای است که اسکندرنامه نویسان ساخته‌اند تا جاه طلبی ها و وسوسه های کشورگشایی اسکندر و غارت ثروت های افسانه ای تخت جمشید را تحت شعاع قرار دهند.

تماشای آنلاین مستند آریوبرزن سردار پارسی

دانلود مستند

منبع آپارات

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 480(حجم: )


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.