معرفی 3 خواننده خوش صدای ایرانی

اگر به تاریخ موسیقی ایران نگاهی بیندازیم بی شک نام ده‌ها نفر چه به عنوان خواننده و چه به عنوان آهنگساز یا ترانه سرا در آن می‌درخشد. در این نوشتار سعی کرده ایم تا سه نفر از بزرگترین خواننده‌های قدیمی و خوش صدا را به شما عزیزان معرفی کنیم. بی شک این لیست می‌توانست شامل افراد بیشتری باشد اما به هر حال سعی کردیم تا با انتخاب تعداد معدودی ، مطالعه این مقاله درباره خواننده های اهنگ ایرانی را از حوصله خارج نکنیم.

پری زنگنه

پری زنگنه با نام اصلی پریرخ شاه یلانی در سال 1318 خورشیدی در کاشان متولد شد. مادر او اهل گیلان و پدرش کاشانی بود. این خواننده در سبک اپرا فعالیت می‌کرد و بینایی خود را در یک تصادف از دست داد. او از هنرستان عالی موسیقی فارغ التحصیل شده بود و از آموزش افرادی چون نصرالله زرین پنجه و اولین باغچه بان استفاده کرده بود. او پس از آموزش در ایران برای یادگیری بیشتر به ایتالیا ، آلمان ، اتریش هم سفر کرد. او همچنین به ژاپن نیز سفر کرده بود که طی این سفر متوجه استعداد و علاقه خود به گل آرایی شد و پس از بازگشت به ایران نمایشگاهی در همین زمینه در ایران برگزار کرد.

سوسن

سوسن با نام اصلی گل اندام طاهر خانی خواننده ایرانی و متولد سال 1319 خورشیدی در قصر شیرین بود. خانواده سوسن از اهالی کورد بودند و مادرش بلقیس و پدرش ابراهیم نام داشت. سوسن در یک تصادف رانندگی پدرش را از دست داد و خودش هم مجروح شد. پس از مدتی با مادرش به تاکستان مهاجرت و کمی بعد به تهران می‌روند. مادر وی بر اثر بیماری وبا از دنیا می‌رود و سوسن با زنی تنها زندگی کرد. یکی از همسایه‌های آن زن در کافه می‌خواند و گاهی سوسن را با خود میبرد و سوسن هم شروع به این کار کرد. سوسن یک بیمارستان در قصر شیرین ساخت که به خاطر جنگ با عراق از بین رفت.

شکیلا

شکیلا خواننده ایرانی متولد 13 اردیبهشت سال 1341 خورشیدی در استان زنجان و شهر خرم دره است. او کار خود را با اجرا در یک برنامه تلویزیونی آغاز کرد. در سنسن جوانی به سن دیگو مهاجرت کرده و در یک کالج مشغول به تحصیل شد. او نخستین آلبوم خود را که با من مدارا کن نام داشت را در سال 1368 منتشر کرد. بیشتر ترانه‌های او مضمونی از عشق ، صلح و معنویت دارد و اشعار او از مولوی و شاعران هم خانواده اوست. او اجراهای زیادی در زبان‌های کردی ، انگلیسی، هندی ، اسپانیایی و … هم داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.