دانلود فیلم کتاب ایلای

The Book Of Eli

فیلم سینمایی کتاب ایلای نام یک اثر پسارستاخیزی ساخته‌ی برادران هیوز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکاست.

این فیلم در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰ اکران شد.

نام ایلای به نام یکی از داوران اسرائیل باستان اشاره دارد که در کتاب‌های سموئیل از او یاد شده‌است و املای درست این نام با حروف عربی و در زبان فارسی، عیلی است.

دانلود فیلم کتاب عیلی

داستان فیلم

۳۰ سال از پایان تمدن گذشته و تنها عدهٔ کمی از انسان‌ها روی زمین باقی‌مانده‌اند، و از میان آن‌ها هم تنها شمار اندکی بازمانده از دنیای قدیم هستند و باقی مردم از همان‌ها و در دنیای جدید به دنیا آمده‌اند، و مردم دنیای جدید همگی بی‌سوادند.

در این میان کارنگی (گری اولدمن) نام شخصیت منفی اصلی فیلم است که بدنبال بدست آوردن آخرین نسخهٔ کتاب مقدس است تا بواسطه آن بر مردم دنیا سیطره یابد.

کارنگی در دنیای قدیم هم زندگی کرده و می‌خواهد از بی‌اطلاعی مردم دنیای جدید سوءاستفاده کند و خود را رسولی از طرف خدا معرفی کند.

او عده‌ای از مردان قوی و مسلح را اجیر کرده تا افراد بی‌پناهی را که در بیابان‌ها سرگردانند بکشند یا اسیر خود کند. او کتابهایی که در اینجا و آنجا از دنیای قدیم باقی‌مانده را توسط افراد اجیرش جمع ‌آوری می‌کند تا بلکه شاید یک نسخه از کتاب مقدس را بیابد، اما تلاشش به نتیجه‌ای تا کنون نرسیده. تا این که…

در سوی دیگر، عیلی (دنزل واشینگتن) که شخصیت اصلی و مثبت داستان است آخرین نسخهٔ بازمانده از کتاب مقدس را در کوله‌پشتی خود دارد و می‌خواهد آن را به «غرب» در آمریکا ببرد تا در آنجا از کتاب محافظت شود.

او معتقد است که پس از پایان دنیای قدیم، ندایی معنوی او را فراخوانده و از او خواسته کتاب مقدس را حفظ کند و به غرب ببرد، و معتقد است که تحت حفاظت آن ندا قرار دارد.

 

بازیگران

دنزل واشینگتن
گری اولدمن
میلا کونیس
مایکل گامبون

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 720 (حجم: 1.32 گیگابایت)

لینک دانلود فیلم با کیفیت1080 (حجم: 2.14 گیگابایت)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.