دانلود فیلم افشاگر ۲۰۱۵

Spotlight

فیلم سینمایی افشاگر که به اسپات لایت نیز معروف است، فیلمی زندگینامه‌ ای جنایی تاریخی آمریکایی، ساخته ی توماس مک‌ کارتی و نویسندگی جاش سینگر و توماس مک‌کارتی است، در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ ترین گروه‌های روزنامه‌ نگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامه‌نگاران اسپات‌لایت از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد.

آن‌ها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند، و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند.

افشاگر در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در شش رشته مختلف نامزد شد که در این بین توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کند.

این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

افشاگر توسط اوپن رود فیلمز در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ اکران شد.

دانلود فیلم افشاگر ۲۰۱۵

 

داستان فیلم افشاگر

در سال ۲۰۰۱، بوستون گلوب یک سردبیر جدید به نام مارتی بارون استخدام می‌کند. بارون با والتر رابی رابینسون ملاقات می‌کند که دبیر تحریریه گروه اسپات‌لایت است.

این گروه کوچک متشکل از روزنامه‌نگارانی است که بعد از ماه‌ها تحقیق، مقاله‌هایی تحقیقی می‌نویسند و چاپ می‌کنند.

بارون در ستونی از گلوب دربارهٔ وکیلی به نام میچل گارابدیان مطلبی می‌خواند. گارابدیان اذعان می‌کند جناب کاردینال لاو می‌دانسته که کشیش جان گِیگان، از کودکان سوءاستفاده جنسی می‌کرده‌است، اما هیچ کاری برای توقف او انجام نداده است.

سپس از گروه اسپات‌لایت تقاضا می‌کند در این باره تحقیق کنند. مایکل رزندس با گارابدیان تماس می‌گیرد اما وی ابتدا با مصاحبه موافقت نمی‌کند.

پس از مدتی رزندس فاش می‌کند که عضو گروه اسپات‌لایت است و گارابدیان تشویق می‌شود.

گروه اسپات‌لایت در مسیر تحقیق خود، الگویی از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های کاتولیک در ماساچوست کشف می‌کند که اسقف اعظم بوستون روی آن سرپوش گذاشته است.

در ادامه با کمک شخصی دیگر، دامنه تحقیق آن‌ها به ۱۳ کشیش متخلف می‌رسد. مردی که قبلاً کشیش بوده و برای اصلاح کشیش‌های بچه باز تلاش می‌کرده، فاش می‌کند که باید حدود ۹۰ کشیش متجاوز در بوستون وجود داشته باشد (شش درصد کشیش‌ها).

گروه با تحقیق بیشتر به لیستی ۸۷ نفره می‌رسند و به عنوان مدرک ادعای خود شروع به یافتن قربانی‌ها می‌کنند.

 

بازیگران

مارک روفالو

مایکل کیتون

ریچل مک‌ آدامز

لیو شرایبر

جان اسلتری

استنلی توچی

جیمی شریدن

پل گویلفویل

بیلی کروداپ

لن کری‌یو

دانلود فیلم

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 720 (حجم: 1.07 گیگ)

لینک دانلود فیلم با کیفیت1080 (حجم: 1.92 گیگ)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.