دانلود فیلم دکتر استرنجلاو ۱۹۶۴

Dr. Strangelove

دکتر استرنجلاو فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک محصول کشور ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۶۴ است.

دکتر استرنجلاو یا چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم !

این اثر یک کمدی سیاه پیرامون جنگ سرد و تهدید هسته‌ای است. این فیلم در ۴ رشته نامزد جایزهٔ اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای پیتر سلرز و بهترین فیلمنامه اقتباسی و همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان از سوی انجمن کارگردانان آمریکا شد که موفق به دریافت هیچ‌کدام نشد اما در بفتا برندهٔ دو جایزهٔ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. پیتر سلرز در این فیلم در سه نقش بازی می‌کند.

نام رئیس‌جمهور آمریکا در فیلم «مرکین مافین» است. مرکین کلاه‌گیس آلت تناسلی است که سابقاً توسط فاحشگان استفاده می‌شد. دیالوگ پایانی این فیلم کاملاً فی‌البداهه است و یکی از بهترین پایان‌بندی‌های سینما به شمار می‌رود.

بودجه برای ساخت این فیلم ۱٬۸ میلیون دلار آمریکا و فروش گیشه آن ۹٬۱۶۴٬۳۷۰ دلار آمریکا تخمین زده شده است.

دکتر استرنجلاو

داستان فیلم دکتر استرنجلاو

دکتر استرنج لاو کمدی کابوس گونه ضد جنگ کوبریک، پاسداران تمدن و قدرت هسته ای را ناتوان از مهار ماشین جنگی دست ساخته خودشان تصویر کرد. بیهوده نبود که کوبریک برنامه جنگ هسته ای میان دو ابر قدرت را ” سلاح های روز قیامت ” نامید. همین عامل باعث هراس قدرتمندان شد و باعث گردید تا آمریکا در جنگ ویتنام از به کار بردن بمب اتمی پرهیز کند.

کوبریك كه در مورد وقوع یك جنگ هسته ای بسیار نگران بود، این فیلم را آماده پخش كرد و در آن به مردمی كه جنگ سرد و جنگ ویتنام را تجربه كرده بودند نشان داد كه بحرانی قریب الوقوع بشریت را تهدید می كند.

جک ریپر ژنرال روان‌پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در آمریکاست که در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی به راه می‌اندازد و رئیس‌جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات می‌گردند.

بازیگران

پیتر سلرز
جرج سی اسکات
استرلینگ هایدن
کینن وین
اسلیم پیکنز
شین ریمر

دانلود فیلم

منبع ویکی‌پدیا

مشخصات دانلود


لینک دانلود فیلم با کیفیت 720 (حجم: 780 مگابایت)

لینک دانلود فیلم با کیفیت1080 (حجم: 1.48 گیگ)


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.