دانلود سریال چرنوبیل ۲۰۱۹

سریال چرنوبیل یک مجموعه تلویزیونی پنج‌ قسمتی  محصول مشترک بریتانیایی آمریکایی در سبک درام تاریخی است.

نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن و کارگردان آن یوهان رنکاست.

چرنوبیل تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکهٔ تلویزیونی بریتانیایی اسکای است؛ این مجموعه در ۶ مه ۲۰۱۹ در ایالات متحده و در ۷ مه ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درآمد و در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسید.

این سریال فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش های مختلف از جمله بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شده است.

دانلود سریال چرنوبیل ۲۰۱۹

خلاصه داستان سریال چرنوبیل

چرنوبیل، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ است و داستان شجاعت زنان و مردانی را روایت می‌کند که خود را قربانی کردند تا اروپا را از فاجعه نجات دهند.

این سریال کوتاه بر روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین (شوروی) رخ داد متمرکز است و آشکار می‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و به پنهانکاری شوروی اشاره می‌کند.

سوتلانا الکسیویچ، نویسندهٔ بلاروسی برندهٔ جایزه نوبل برای کتاب صداهایی از چرنوبیل گفت: این سریال کوتاه براساس خاطرات مردم محلی پریپیات ساخته شده‌است.

این سریال به بررسی برخی از روایات ناشناخته یا کمتر مورد توجه قرار گرفتهٔ این فاجعه می‌پردازد.

از جمله تلاش‌های الکسی آناننکو،والری بیسپالوف و بوریس بارانوف که در قسمت‌های ۲ و ۳ به آنان می‌پردازد سه مرد که داوطلب می‌شوند به منظور قطع آب، که آن آب می‌توانست وارد هسته شود و انفجار دیگری را رقم زند، وارد زیرزمین نیروگاه شوند. این کار برای جلوگیری از انفجار حرارتی باید انجام می‌گرفت.

گزارش‌های رسمی بعدها به این نتیجه رسیدند که اگر این کار انجام نمی‌شد، انفجار حرارتی قطعاً اتفاق می‌افتاد و می‌توانست صدها کیلومتر مربع از فضای غیر مسکونی و مسکونی را در بربگیرد و آلوده کند.

در پایان قسمت ۵ ذکر شد که برخلاف تصور عموم و برخی رسانه‌ها، هر سه داوطلب از هرگونه تأثیر منفی مواد رادیو اکتیویته جان سالم به در برده و زنده ماندند.

بازیگران

جرد هریس
استلان اسکارشگورد
امیلی واتسون

 

دانلود

(نسخه دوبله فارسی سانسور شده)

[قسمت 01 نسخه 1080p] [نسخه 720p] [نسخه 480p

[قسمت 02 نسخه 1080p] [نسخه 720p] [نسخه 480p

[قسمت 03 نسخه 1080p] [نسخه 720p] [نسخه 480p

[قسمت 04 نسخه 1080p] [نسخه 720p] [نسخه 480p

[قسمت 05 نسخه 1080p] [نسخه 720p] [نسخه 480p]

منبع ویکی‌پدیا

مشخصات دانلود



ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.