تاثیر نوشیدن قهوه در کاهش خطر مرگ زودرس

یک مطالعه علمی نشان می دهد افرادی که حدود سه فنجان قهوه در روز می نوشند ممکن است بیشتر از افرادی که قهوه نمی نوشند عمر کنند و کمتر در معرض خطر مرگ زودرس به دلیل خطرات قلبی-عروقی و بیماری های گوارشی می باشند.

این یافته ها از بزرگترین مطالعه در نوع خود به دست آمده است که در آن دانشمندان داده های بیش از نیم میلیون نفر را در 10 کشور اروپایی، از جمله بریتانیا، تجزیه و تحلیل کردند تا تأثیر مصرف قهوه بر خطر مرگ و میر را بررسی کنند.

محققان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) و امپریال کالج لندن دریافتند که سطوح بالاتر مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ به هر دلیلی، به ویژه بیماری های گردش خون و بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش مرتبط است.

فواید قهوه برای سلامتی انسان

قهوه یکی از رایج ترین نوشیدنی های جهان است که مردم روزانه 2.25 میلیارد فنجان در سراسر جهان از آن را می نوشند. حاوی تعدادی ترکیبات است که می تواند با بدن تعامل داشته باشد، از جمله کافئین، دی ترپن ها و آنتی اکسیدان ها، و نسبت این ترکیبات می تواند تحت تأثیر روش های مختلف تهیه قهوه قرار گیرد.

این یافته‌ها به مجموعه‌ای از شواهد افزوده می‌شود که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه نه تنها بی‌خطر است، بلکه ممکن است در واقع یک اثر محافظتی برای سلامتی افراد داشته باشد.

پروفسور الیو ریبولی، مدیر دانشکده بهداشت عمومی، امپریال کالج لندن می گوید:

مطالعات قبلی که به دنبال ارتباط بین مصرف قهوه و پیامدهای سلامتی بودند، نتایج متناقضی را نشان دادند، با این حال، مطالعات بزرگ در ایالات متحده و ژاپن از آن زمان تأثیر فواید قهوه بر سلامت و جلوگیری از خطر مرگ ناشی از همه دلایل را نشان داده است.

در جدیدترین مطالعه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، محققان بزرگترین تجزیه و تحلیل را از اثرات نوشیدن قهوه در یک جمعیت اروپایی انجام داده اند – جایی که مصرف قهوه و روش های تهیه قهوه متفاوت است، از اسپرسو در ایتالیا تا کاپوچینو در بریتانیا؛ نتیجه یافتن ارتباط مشابهی بین مصرف و مرگ و میر بود.

تاثیر مصرف قهوه و طول عمر

این گروه با استفاده از داده های مطالعه EPIC (تحقیق آینده نگر اروپایی در مورد سرطان و تغذیه)، داده های 521330 فرد بالای 35 سال از 10 کشور اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا، فرانسه، دانمارک و ایتالیا را تجزیه و تحلیل کردند. رژیم غذایی افراد با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه ارزیابی شد که بالاترین میزان نوشیدن قهوه (بر حسب حجم) در دانمارک (900 میلی لیتر در روز) و کمترین آن در ایتالیا (تقریبا 92 میلی لیتر در روز) گزارش شد. کسانی که بیشتر قهوه می‌نوشیدند، جوان‌تر بودند، سیگار می‌کشیدند، می‌نوشیدند، بیشتر گوشت می‌خوردند و میوه و سبزیجات کمتری می‌خوردند.

تخمین زده می شود که هر روز در سراسر جهان 2.25 میلیارد فنجان قهوه نوشیده شود.

پس از 16 سال پیگیری، تقریباً 42000 نفر در این مطالعه به دلیل طیف وسیعی از شرایط از جمله سرطان، بیماری‌های گردش خون، نارسایی قلبی و سکته جان خود را از دست دادند. به دنبال تنظیمات آماری دقیق برای عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی و سیگار، محققان دریافتند که گروهی که بیشترین مصرف قهوه را داشتند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، خطر کمتری برای همه علل مرگ داشتند.

آنها دریافتند که قهوه بدون کافئین اثر مشابهی دارد. با این حال، جدا کردن مصرف قهوه بدون کافئین و قهوه بدون کافئین کار ساده‌ای نیست، زیرا نمی‌توان آن‌ها را رد کرد که مصرف‌کنندگان قهوه بدون کافئین ممکن است در دوره‌های مختلف زندگی خود قهوه‌های کافئین‌دار مصرف کرده باشند.

تاثیر مصرف قهوه بر سلامت کبد و پاسخ ایمنی بدن

در زیرمجموعه‌ای متشکل از 14000 نفر، آن‌ها نشانگرهای زیستی متابولیک را نیز تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند افرادی که قهوه می‌نوشند ممکن است به طور کلی کبد سالم‌تری داشته باشند و نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند کنترل گلوکز بهتری داشته باشند.

دکتر گانتر توضیح داد: «ما دریافتیم که نوشیدن قهوه بیشتر با پروفایل مطلوب‌تر عملکرد کبد و پاسخ ایمنی مرتبط است. “این، همراه با سازگاری نتایج با مطالعات دیگر در ایالات متحده و ژاپن، به ما اطمینان بیشتری می دهد که قهوه ممکن است اثرات مفیدی برای سلامتی داشته باشد.”

– دکتر مارک گانتر: ما دریافتیم که مصرف بیشتر قهوه با خطر مرگ زودرس به هر دلیلی مرتبط است، مخصوصاً برای بیماری های گردش خون و بیماری های گوارشی.

به گفته این گروه، تحقیقات بیشتری برای یافتن اینکه کدام یک از ترکیبات موجود در قهوه ممکن است اثر محافظتی داشته باشد یا به طور بالقوه برای سلامتی مفید باشد، مورد نیاز است. راه های دیگر تحقیق برای بررسی می تواند شامل مطالعات مداخله ای، بررسی تأثیر نوشیدن قهوه بر نتایج سلامتی باشد.

منبع: قهوه سیراف (sirafcoffee.ir )

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.