معرفی 4 تا از آهنگسازان ایرانی

آهنگسازان معمولا خیلی کمتر از خواننده‌ها شناخته می‌شوند. با این حال این اشخاص نقش حیاتی در تولید یک اثر موسیقایی دارند. در واقع آهنگسازان در زمینه اهنگ ایرانی و هر اهنگ دیگری مانند یک نویسنده برای یک رمان هستند. این افراد به علم موسیقی کاملا اشراف داشته و حداقل یک ساز را به طور حرفه‌ای می‌نوازند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از آهنگسازان ایرانی آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته کوتاه با ما همراه باشید.

سیمین غانم

خواننده و آهنگساز ایرانی متولد 22 ماه فروردین سال 1323 خورشیدی در تنکابن مازندران است. هنگامی که 9 سال داشت در مجامع و مراسماتی که در مدرسه برگزار می‌شد می‌خواند. در سال 1341 او در یکی از مسابقات آواز خوانی رتبه اول را به خود اختصاص داد. او فعالیت حرفه‌ای خود را از 25 سالگی شروع کرد. دوره های آواز سنتی ، ردیف‌ها ، سلفژ و … را تحت نظر اساتیدی چون علی تجویدی گذراند.

شهاب رمضان

شهاب رمضان آهنگسازی و البته خواننده پاپ ایرانی متولد 28 مهر سال 1358 خورشیدی در تهران است. او از همان دوران کودکی علاقه و اشتیاق زیادی در زمینه موسیقی داشت و از حمایت خانواده هم برخوردار بود. از جمله اساتید او می‌توان مهدی شمس ، آندره مرادیان را نام برد که سلفژ و پیانو را به وی آموختند. او برای خواننده‌های معروفی چون بهنام صفوی ، سیروان خسروی ، حمید عسکری و … آهنگسازی کرده است.

سیما بینا

سیما بینا خواننده ، آهنگساز ، نقاش و نوازنده ایرانی است که در 14 دی 1323 خورشیدی در خوسف به دنیا آمد. پدر وی ، احمد بینا خود استاد موسیقی بود و سیما الفبای موسیقی را از وی آموخت . هنگامی که 9 سال داشت در رادیو اجرا داشت . ابراهیم مالکی ، موسی خان معروفی و نصرالله زرین پنجه از جمله اساتید وی در یادگیری تکنیک‌های آوازی بودند. او در رشته نقاشی دانشگاه تهران تحصیل کرد.

محمد بیگلری‌پور

رهبر ارکستر ، آهنگساز و موسیقیدان ایرانی است که در سال 1324 خورشیدی در تهران متولد شده. پدر ایشان حسین بیگلری پور نیز از جمله هنرمندان در زمینه موسیقی کلاسیک ایرانی بوده است. برادر وی هم نوازنده ترومپت می‌باشد. هنگامی که تنها 4 سال داشت شروع به یادگیری ویولن نزد پدر کرد. در 6 سالگی وارد  هنرستان عالی موسیقی شد و هنگامی که در مقطع متوسطه در حال تحصیل بود، ساز ویولا و ترومپت را نیز آموخت. این نوازنده در سال 1391 بر اثر بیماری درگذشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.