معرفی چند خواننده رپ فارسی

رپ یکی از پرطرفدارترین و پرجنجال ترین سبک‌های موسیقی است. رپ کن یا رپر کسی است که نسبت به موضوعی دیدگاه اعتراضی دارد. این فرد تفکر و نگرش خود را در قالب کلمات و عبارات قافیه و آهنگ دار تبدیل کرده و سپس آن را روی یک ضرب و ریتم خاص می‌خواند. در دنیای اهنگ ایرانی هم رپ و رپرهای خوبی داریم که در این نوشته قصد داریم تا تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

سالومه ام سی

اولین زن خواننده رپ فارسی سالومه ام سی است. این خواننده در رابطه با موضوعات سیاسی و اجتماعی از سال 2002 فعالیت می‌کند. نام سالومه ام سی به عنوان یکی از معدود رپرهای غیر آمریکایی مطرح آمده است. هنگامی که 16 سال داشت از طریق یک بلاگ درباره رپ با هیچ کس آشنا شد و این آشنایی باعث ایجاد اثری به نام چشم ها رو من شد. این آهنگ علاوه بر این که باعث شد که اولین رپر زن ایرانی معرفی شود بلکه به عنوان اولین آهنگ فلسفی در این حوزه هم به شمار آمد.

بهرام نورایی

این رپر که با نام بهرام شناخته می‌شود خواننده سبک رپ و ترانه سرای ایرانی است. بیشتر کارهای او در ابتدا حاوی انتقادات صریح بوده است مانند ترانه ای که نامه ای به رئیس جمهور منتشر کرده بود. اما پس از مدتی بیشتر کارهای او به سمت و سوی مفهومی شدن گرایش پیدا کرد. این رپر متولد 5 اردیبهشت سال 1367 در تهران است  و هم اکنون در سوئد اقامت دارد. بهرام در اواخر سال 1387 خورشیدی به خاطر ترانه‌های سیاسی که خوانده بود در اوین زندانی شد. او در سال 2012 به عنوان یکی از 50 نفر تاثیرگذار در فرهنگ خاورمیانه در مجله هاف پست آمریکا معرفی شد.

جاستینا

این خواننده رپ با نام اصلی فریماه حبشی زاده متولد 30 بهمن سال 1368 در تهران است. او همچنین فعال در زمینه ترانه سرایی و بازیگری تئاتر است. تحصیلات او هم در رابطه با تئاتر است. در بیشتر آثار او می‌توان مضامین اعتراضی مربوط به مشکلات زنان پیدا کرد. این رپر علت علاقه خود برای ورود به دنیای موسیقی آهنگ‌های خصوصا آمریکایی ای می‌داند که پدرش در دوران کودکی او به آن‌ها گوش می‌داده است. همین موضوع سبب می‌شود که او به سمت یادگیری ساز پیانو بروند و سپس هنگامی که 17 سال داشت برای نخستین بار وارد یک استودیوی زیرزمینی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.