بیوگرافی پویا بیاتی

در کشور ما خواننده‌هایی که در ابتدای کار به قرائت قرآن و مداحی می‌پرداختند و سپس وارد عرصه خوانندگی شدند، کم نیست. پویا بیاتی هم یکی از این دسته هنرمندان است که سال‌های کودکی و نوجوانی خود را به خواندن قرآن و مرثیه خوانی گذراند و سپس با کشف استعدادش در زمینه موسیقی به این سمت کشیده شد. او همچنین در طی فعالیت‌های حرفه‌ای خود آثاری در رابطه با ائمه اطهار خوانده است و این به خاطر ارادت خاصی است که وی به اهل بیت و امامان دارد. در این نوشته قصد داریم تا مروری کوتاه بر بیوگرافی پویا بیاتی داشته باشیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کودکی و نوجوانی

این خواننده در سومین روز از آبان سال 1365 در استان کرمانشاه و منطقه کنگاور متولد شده است. او دو برادر و یک خواهر دیگر دارد و مادر و پدر وی اهل تویسرکان همدان هستند.

او از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به قرائت قرآن و مداحی داشته و در این زمینه بسیار فعال بوده و حتی رتبه‌های کشوری هم داشته است. او یک ترانه برای امام رضا (ع) خوانده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پویا بیاتی همچنین هنگامی که کودک بود در گروه‌های سرود به فعالیت می‌پرداخت و در دبیرستان شروع به ترانه سرایی کرد. در سال 80 بود که او این کار را شروع کرد. در سال 1384 با موسیقی آشنایی بیشتری پیدا کرد . در آن زمان برای موسیقی سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی نوشت.

او در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرده است.

ورود به دنیای حرفه ای موزیک

ورود حرفه ای وی به دنیای موسیقی را از سال 84 می‌توان در نظر گرفت. یعنی زمانی که شروع به ترانه سرایی برای سریال‌های تلویزیونی کرد. او سپس برای خود هم ترانه‌هایی گفت. او در همان سال چند قطعه ضبط کرد و به صورت اینترنتی در سال 1391 در اختیار مخاطبانش قرار داد.

علت علاقه به رشته ادبیات

هنگامی که از او در رابطه با علاقه وی در زمینه ادبیات پرسیده شد، او پاسخ داد که از اول هم به این رشته علاقه زیادی داشته و پیش از این که وارد دانشگاه شود در انجمن های ادبی شرکت می‌کرد. پس از تحصیل در این رشته باعث شد که دید عمیق تر و دقیق تری به اشعار پیدا کند.

ازدواج پویا بیاتی و همسرش

از همسر این خواننده اطلاعاتی در دسترس نیست اما می‌دانیم که او ازدواج کرده است و یک دختر به نام لنا دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.